LogoLogodesign er forenklingens kunst. Det er sjældent enkelt at udforme et logo, men det skal resultatet gerne være. Udfordringen ligger i at indfange produktets/virksomhedens sjæl med så få streger som muligt i et så unikt grafisk udtryk som muligt. Opgaven er faktisk så enkel, at den kræver en ekspert. VIRKSOMHEDENS ANSIGT Et logo kan betragtes som virksomhedens ansigt. En persons ansigt er væsentlig for førstehåndsindtryk og genkendelse uden dog at fortælle alt om personen. På samme måde kan man heller ikke forvente af et logo, at det kommunikerer virksomhedens samlede forretningsgrundlag og værdier. Logoets primære funktion er at sende positive signaler og skabe genkendelse – og samtidig gerne afspejle noget af virksomhedens ”sjæl”. EFFEKTIV KOMMUNIKATION Med et markant logo som kommunikationens omdrejningspunkt kan den gode historie om virksomheden fortælles effektivt og troværdigt. |
Logoudviklingens tre faser
FASE 1 | FORARBEJDE
Hvilke absolutte grundkrav er der til logoet? Der kan være en historik, der skal tages hensyn til, og særlige symboler, elementer og farver kan være forudbestemt. Relevante inspirationskilder – konkrete såvel som mere diffuse – skal beskrives, og endelig bør der laves en tjekliste, som definerer ønskerne til logoets visuelle grundegenskaber. Her kan logoets udtryk prioriteres udfra forskellige grafiske karaktertræk. |
FASE 2 | SKITSER
Med udgangspunkt i det grundige forarbejde kan der nu udføres et antal skitseforslag med vidt forskellige løsningsvinkler. Når en bestemt vinkel er valgt, videreudvikles logoet i denne retning via hyppige skitser og løbende evaluering. I denne fase er det vigtigt med et tæt og involverende samarbejde mellem kunde og designer, så logoet dels forankres godt i virksomheden, dels udformes fagligt korrekt grafisk og kommunikativt. |
FASE 3 | RENTEGNING
Den endeligt godkendte logoskitse skal rentegnes i de aftalte udgaver, så logoet fungerer optimalt i alle relevante størrelser og farvevarianter. Slutresultatet bliver en digital logopakke indeholdende logoet i alle godkendte udgaver til brug henholdsvis i tryksager, på skærm og til personlig udprintning. Logopakken vil typisk også inkludere information om farvekoder samt evt. særlige bestemmelser omkring brug af logoet. |
Få udviklet dit logo online – gratis skitser!
INDLEDENDE LOGOIDÉER UDEN BEREGNING
Udfyld formularen og få – helt uforpligtende – tilsendt en håndtegnet skitse med tre forskellige grundlæggende logoidéer (ikke færdige logoforslag).
EN PING-PONG-UDVIKLINGSPROCES
Det koster dig kun penge, hvis du derefter vælger at gå videre. Udviklingsprocessen forløber på den måde, at du først – uden omsvøb – kommenterer på idéskitserne (pr. email eller telefonisk), hvorefter du modtager en række egentlige designskitser og løbende kommenterer på disse, indtil vi når frem til en logoskitse, du er tilfreds med. Herefter rentegnes logoet og faktura fremsendes.
FAST PRIS
Prisen er kr. 4.000,- + moms for et færdigudviklet og rentegnet logo digitalt leveret i alle relevante udgaver og filformater til tryk, skærm og hjemmeprint.
Udfyld formularen og få – helt uforpligtende – tilsendt en håndtegnet skitse med tre forskellige grundlæggende logoidéer (ikke færdige logoforslag).
EN PING-PONG-UDVIKLINGSPROCES
Det koster dig kun penge, hvis du derefter vælger at gå videre. Udviklingsprocessen forløber på den måde, at du først – uden omsvøb – kommenterer på idéskitserne (pr. email eller telefonisk), hvorefter du modtager en række egentlige designskitser og løbende kommenterer på disse, indtil vi når frem til en logoskitse, du er tilfreds med. Herefter rentegnes logoet og faktura fremsendes.
FAST PRIS
Prisen er kr. 4.000,- + moms for et færdigudviklet og rentegnet logo digitalt leveret i alle relevante udgaver og filformater til tryk, skærm og hjemmeprint.
UDFYLD OG INDSEND FORMULAREN HER
Felter med * skal udfyldes, men udfyld så mange felter som muligt. Få mere info om de enkelte felter via de små spørgsmålstegn.
Logoer til salg
Alle logoerne, som er vist nedenfor, er "restprodukter" fra udbudte crowdsourcing-opgaver. Logoerne er ikke blevet solgt i forbindelse med projektopgaverne, hvorfor de nu sættes billigt til salg her.
Logoerne koster kun kr. 800,- + moms pr. stk. og leveres som beset i skalérbart vektorformat (ai, CMYK-farver) samt pixelformat (png, rgb-farver) i to forskellige størrelser. Bestil via chatfunktionen nederst til højre på siden. Ønsker du at købe et logo og samtidig få det tilpasset med fx navn, farver eller andet, er du velkommen til – helt uforpligtende – at sende en forespørgsel med dine ønsker via chatfunktionen – så modtager du hurtigt et godt tilbud.
Logoerne koster kun kr. 800,- + moms pr. stk. og leveres som beset i skalérbart vektorformat (ai, CMYK-farver) samt pixelformat (png, rgb-farver) i to forskellige størrelser. Bestil via chatfunktionen nederst til højre på siden. Ønsker du at købe et logo og samtidig få det tilpasset med fx navn, farver eller andet, er du velkommen til – helt uforpligtende – at sende en forespørgsel med dine ønsker via chatfunktionen – så modtager du hurtigt et godt tilbud.