Grafisk design og layout
Grafisk design og layout handler først og fremmest om kommunikation. Formålet med flotte former, farver og fonte er at “sælge varen”, altså effektivt at formidle budskaber.
FORMÅLSTJENLIGT DESIGN
Et design med såkaldt “wow-effekt” er mange markedsføringskunders nærliggende ønske. Om designet skal være småt eller stort, ensfarvet eller spraglet, enkelt eller nuanceret, diskret eller pågående bør imidlertid afhænge af de budskaber, der skal formidles, og de målgrupper, budskaberne skal formidles til. Det er nemlig meget forskelligt, hvad wow-effekt er for forskellige målgrupper. Og tilmed er opnåelse af wow-effekt i sig selv ingen garanti for, at budskaberne formidles effektivt. Der skal mere til!
GODT FORARBEJDE FREMMER FORMIDLINGEN
Det kan være fristende at springe direkte ud i spændende grafiske løsninger, men en grundig indledende udviklingsfase er altid givet godt ud med henblik på at skabe grafisk design og layout, som er både omkostnings- og kommunikationsmæssigt effektivt. Lad Freehand give et bud på udvikling og grafisk udformning af din papirlinie, dine flyers, annoncer, plakater, brochurer, magasiner osv.
Eksempler på layout
Kirkeblad for Baunekirken i Tjørring ved Herning
Medlemsblad for organisationen Fremtid og Håb
Præsentationsflyer for Green Goodbye
Medlemsblad for KristenDemokraterne
Halvårsmagasin for Indre Mission i Herning
Kunstbrochure for Baunekirken i Tjørring ved Herning
Medlemsblad for organisationen Retten til Liv
Medlemsblad for Selskab for Bibelsk Arkæologi
Kirkeblad for Thyregod og Vester sogne
Præsentationsbrochure for Tjørring Kirke ved Herning