Grafisk design og layout

Grafisk design og layout handler først og fremmest om kommunikation. Formålet med flotte former, farver og fonte er at “sælge varen”, altså effektivt at formidle budskaber.

FORMÅLSTJENLIGT DESIGN
Et design med såkaldt “wow-effekt” er mange markedsføringskunders nærliggende ønske. Om designet skal være småt eller stort, ensfarvet eller spraglet, enkelt eller nuanceret, diskret eller pågående bør imidlertid afhænge af de budskaber, der skal formidles, og de målgrupper, budskaberne skal formidles til. Det er nemlig meget forskelligt, hvad wow-effekt er for forskellige målgrupper. Og tilmed er opnåelse af wow-effekt i sig selv ingen garanti for, at budskaberne formidles effektivt. Der skal mere til!

GODT FORARBEJDE FREMMER FORMIDLINGEN
Det kan være fristende at springe direkte ud i spændende grafiske løsninger, men en grundig indledende udviklingsfase er altid givet godt ud med henblik på at skabe grafisk design og layout, som er både omkostnings- og kommunikationsmæssigt effektivt. Lad Freehand give et bud på udvikling og grafisk udformning af din papirlinie, dine flyers, annoncer, plakater, brochurer, magasiner osv.

Eksempler på layout

Baunekirkens kirkeblad

Kirkeblad for Baunekirken i Tjørring ved Herning

Fremtid og Håb

Medlemsblad for organisationen Fremtid og Håb

Green Goodbye

Præsentationsflyer for Green Goodbye

IDÉpolitik

Medlemsblad for KristenDemokraterne

IMmagasinet

Halvårsmagasin for Indre Mission i Herning

Kunsten i Baunekirken

Kunstbrochure for Baunekirken i Tjørring ved Herning

LIV

Medlemsblad for organisationen Retten til Liv

TEL

Medlemsblad for Selskab for Bibelsk Arkæologi

Thyregod-Vesters kirkeblad

Kirkeblad for Thyregod og Vester sogne

Tjørring Kirke

Præsentationsbrochure for Tjørring Kirke ved Herning